1. Po spuštění produktu se objeví chybové hlášení Přístup odepřen?
Příčina: Problém je způsoben novou verzí Internet Exploreru. Je třeba si stáhnout a nainstalovat upgrade aplikace LANGMaster.
Řešení a postup:
- Upgrade si stáhněte na disk a potom spusťte.
- Po chvíli kopírování souborů, budete požádání o vložení instalačního CD.
- Vložte (pokud možno nejnovější) instalační CD (CD-ID:031 nebo 032), které od nás máte.
- Na výzvu o zadání produktového klíče, zadejte "UPDATE".
Poznámka: Vlastníte-li slovenskou verzi instalačního CD (CD-ID:040), stáhněte si slovenskou verzi upgrade.
2. Nainstalovaný produkt se vůbec se nespustí (pouze problikne) anebo se objeví okno Brána Vědění se otevírá, čekejte prosím?
Příčina: Konflikt se soubory v adresáři s dočasnými soubory aplikace Internet Explorer.
Řešení a postup:
- Spusťte si Internet Explorer.
- Zvolte v menu záložku "Nástroje" / "Možnosti Internetu" ("Tools" / "Internet Options").
- Na stránce "Obecné" ("General") je uprostřed část "Dočasné soubory Internetu" ("Temporary Internet files").
- Zvolte "Odstranit soubory…" ("Delete Files") a zaškrtněte políčko "Odstranit veškerý obsah offline". Potvrdte tlačítkem "OK".
- Dále zvolte "Odstranit Cookies". Potvrďte tlačítkem "OK".
- Vypněte Internet Explorer.
- Ověřte, zda je problém vyřešen.
3. V přihlašovacím dialogu není možno vytvořit nového uživatele.
Příčina: U nové verze BRÁNA VĚDĚNÍ se automaticky přihlašujete pod uživatelem, který se vytvoří na základě vašeho loginu do systému Windows.
Řešení: Pokud by produkt chtělo používat na jednom počítači více uživatelů, musí se každý přihlásit pod vlastním přihlašovacím jménem do Windows.
Pro úplnost uvádíme návody, jak založení nového učtu realizovat v systémech Windows 98, Windows 2000, Windows XP a ve Windows Vista.
4. Chyba skriptu
Řešení:
A. Vyčistit si dočasné soubory na internetu
- Spusťte si Internet Explorer.
- Zvolte v menu záložku "Nástroje" / "Možnosti Internetu" ("Tools" / "Internet Options").
- Na stránce "Obecné" ("General") je uprostřed část "Dočasné soubory Internetu" ("Temporary Internet files").
- Zvolte "Odstranit soubory…" ("Delete Files") a zaškrtněte políčko "Odstranit veškerý obsah offline". Potvrdte tlačítkem "OK".
- Dále zvolte "Odstranit Cookies". Potvrďte tlačítkem "OK".
- Vypněte Internet Explorer.
- Ověřte, zda je problém vyřešen.
B. ActiveX nastavení
- Spusťte si Internet Explorer.
- Zvolte Nástroje - Možnosti Internetu.
- Na stránce "Zabezpečení" dole, klikněte na "Vlastní úroveň".
- Podívejte se, které položky máte zakázané v části "Ovládací prvky ActiveX a moduly plugin" (potřebujete mít povoleno "Skriptování" a "Spouštění"), případně "Skriptování".
C. Instalace DirectX
Na CD nalezněte adresář DXPatch a spusťte z něj soubor DxPatch.exe (pro W98) nebo DXPAtch2000.exe (pro W2000, XP). Nainstaluje se Vám opravná dávka, pomoci které by se mohla chyba skriptu vyřešit.
5. Pokud se Vám v okně s instalovanými tituly zobrazí místo názvů kurzů červené křížky
Příčina: Pravděpodobně máte instalován operační systém Windows Vista, ten má totiž dvojí zabezpečení a je nutné jej "obejít".
Řešení a postup:
A. Klikněte pravým tlačítkem na ikonu "Brána Vědění" ve složce LANGMaster, zvolte "Vlastnosti" přejděte na záložku "Kompatibilta", v poli "Úroveň oprávnění" zaškrtněte možnost "Spustit tento program jako správce". Pokud tuto možnost máte zašedlou, tedy neaktivní, zkuste kliknout pravým tlačítkem na ikonu Brána Vědění a vyberte možnost "Spustit jako správce".
Nyní by se Vám měli zobrazovat názvy kurzů v menu Instalované tituly.
B. Pokud se problém nepodařilo odstranit, zkuste ještě postupovat podle návodu v bodě 4 na těchto stánkách (viz výše). Pak zas opakujte postup dle bodu 5.
6. Pokud se Vám data automaticky neukládají
Příčina: aplikace se špatně uzavírá a zůstává viset ve spuštěných procesech (úlohách).
Řešení a postup:
A. Stáhněte si upgrade aplikace LANGMaster - CZ verze, popř. SK verze
Postupujte následovně:
- Upgrade si stáhněte na disk a potom spusťte.
- Po chvíli kopírování souborů, budete požádání o vložení instalačního CD.
- Vložte (pokud možno nejnovější) instalační CD (CD-ID:031 nebo CD-ID:032), které od nás máte.
- Na výzvu o zadání produktového klíče, zadejte UPDATE (protože máte produkt již nainstalován).
- Po nainstalování pomocí UPGRADE restartujte počítač.
- Zkuste ověřit, zda-li se Vám data již ukládájí.
B. Pokud se Vám nepovedlo odstranit problém pomocí bodu A., stáhněte si soubor ForceTerm.zip, který si rozbalte kamkoli na pevný disk a spusťte. Do registrů se Vám naimportuje úprava, která chybu odstraní. Popř. znovu aplikujte bod A.
Je-li pro Vás toto řešení problematické, můžete postupovat dle níže uvedeného návodu, avšak tento postup je třeba aplikovat při každém ukončení práce s tituly LANGMaster a nemusí být vždy funkční.
Vždy po skončení práce s aplikací:
- Spusťte LANGMastera Doktora
- Klikněte pravým tlačítkem myši na spodní šedivé liště, následně klikněte levým tlačítkem na "Vypnout BRÁNU VĚDĚNÍ". To by mělo zajistit korektní ukončení programu a uložení dat.
Poznámka: Pokud tam tuto volbu nevidíte, stáhněte si novou verzi LANGMastera Doktora.
7. Ve slovníku není slyšet zvuk.
Příčina a řešení:
- Ověřte, zda je součástí Vašeho produktu ozvučený studijní slovník (na samostatném CD). Pokud ne, vlastníte pouze kurz s glosářem, který není ozvučený. Tj. nejedná se o chybu.
- Pokud vlastníte ozvučený studijní slovník, vzpomeňte si, jakou jste zvolili instalaci. Pokud doporučenou, tak je potřeba, aby byl slovník při používání vložen v mechanice.
8. Ve cvičeních není slyšet zvuk.
Příčina a řešení:
- Nejprve ověřte, zda se nacházíte v ozvučeném cvičení (všechna cvičení nejsou ozvučena). Tj. zda instrukce ke cvičení začíná slovem Poslouchejte ... a zda jsou ve cvičení zvukové značky pro přehrávání zvuku.
- Pokud se zvuk opravdu nepřehrává, zřejmě máte špatně nastavenou prioritu pro ADPCM kodek.
Postup XP:
Zvolte Start -> Ovládací panely -> Zvuky a zvuková zařízení. V novém okně se přepněte na packu Hardware, vyberte "Zvukové kodeky", zvolte Vlastnosti, a v novém okně znovu Vlastnosti. Vyberte "Microsoft ADPCM audio CODEC" zvolte Vlastnosti a v novém panelu povolte používání tohoto kodeku a nastavte mu prioritu 1.
Postup Vista:
Postupujte podle návodu, který si můžete stáhnout ZDE.
9. Nefunguje nahrávání pomocí mikrofonu.
Nejprve ověřte, zda se Vám zvuk správně přehrává přímo ve Windows tj mimo naši aplikaci.
Zvolte "Start -> Programy -> Příslušenství -> Zábava -> Záznam zvuku" a zkuste si něco nahrát a přehrát.
Pokud to nebude fungovat zkuste si Nastavit sluchátka a mikrofon.
10. Nefungují správně cvičení , ve kterých je potřeba seřadit slova do správného pořadí, aby utvořila větu.
Příčina: Problém je způsoben novou verzí Internet Exploreru 8.0. Je třeba si stáhnout a nainstalovat upgrade aplikace LANGMaster.
Řešení a postup:
- Upgrade si stáhněte na disk a potom spusťte.
- Po chvíli kopírování souborů, budete požádání o vložení instalačního CD.
- Vložte (pokud možno nejnovější) instalační CD (CD-ID:031 nebo 032), které od nás máte.
- Na výzvu o zadání produktového klíče, zadejte "UPDATE".
Poznámka: Vlastníte-li slovenskou verzi instalačního CD (CD-ID:040), stáhněte si slovenskou verzi upgrade.
11. Nefunguje ViaVoice, všechny tři ViaVoice ikonky vlevo dole jsou pořád šedé.
Příčina 1: ViaVoice není součástí produktu, který vlastníte.
Řešení 1: Je třeba si zakoupit kompletní kurz včetně ViaVoice.
Příčina 2: ViaVoice není nainstalovaný. Na disku nemáte adresář C:\Program Files\ViaVoice.
Řešení 2: Je třeba si ViaVoice ručně nainstalovat.
- Dle jazykového kurzu, který máte nainstalovaný si stáhněte příslušnou jazykovou verzi ViaVoice:
- Stažený soubor si rozbalte do libovolného pracovního adresáře a spusťte v režimu kompatibility, tedy klikněte pravým tlačítkem na spouštěcí soubor setup.exe a vyberte Vlastnosti a záložku Kompatibilita. Zde v prvním rámečku zvolte režim kompatibility vždy o systém nižší, tedy na Vistách zvolte XP, na XP zvolte Win2000.
Příčina 3: ViaVoice není aktivní. Např. proto, že máte nainstalováno více jazykových kurzů.
Řešení 3: Je třeba provést základní nastavení systému ViaVoice:
Nastavení systému IBM ViaVoice naleznete v nabídce "Start -> Nastavení -> Ovládací panely -> IBM ViaVoice Options". Vyberte uživatele LANGMaster, zvolte jazykový model podle použitého jazyka a klepněte na tlačítko "Modifikovat". Popis tlačítka je v instalovaném jazyce. Potom postupujte podle pokynů průvodce alespoň do fáze nastavení mikrofonu. Pokud neprojdete celým nastavením jazykového modelu, přerušte průvodce, ale uložte změny.
12. Nefunguje IBM ViaVoice, alespoň jedna z ViaVoice ikonek vlevo dole je zelená (aktivní).
Příčina: Vše máte v pořádku nainstalované. Jen Vám to nerozumí.
Řešení:
- Nastavení citlivosti mikrofonu a prahu rozpoznávání se standardně doporučuje na poloviční hodnotu.
- Také by mohlo pomoci základní nastavení systému (aby si zvykl na Váš hlas).
Nastavení systému IBM ViaVoice naleznete v nabídce "Start -> Nastavení -> Ovládací panely -> IBM ViaVoice Options". Vyberte uživatele LANGMaster, zvolte jazykový model podle použitého jazyka a klepněte na tlačítko "Modifikovat". Popis tlačítka je v instalovaném jazyce. Potom postupujte podle pokynů průvodce alespoň do fáze nastavení mikrofonu. Pokud neprojdete celým nastavením jazykového modelu, přerušte průvodce, ale uložte změny. - Nakonec bych doporučovala vybrat si nějaké cvičení, kde je spousta slovíček a rozchodit to na funkci Say&See. Tj vyzkoušejte postupně 5-10 slovíček. Každé z nich říkejte s různou intonací, hlasitostí, resp. vzdáleností úst od mikrofonu a pokuste se vypozorovat jak mluvit aby Vám to lépe rozumělo.
Pokud to nebude fungovat zkuste si Nastavit sluchátka a mikrofon.
13. Pokud máte jiný problém s během nebo spuštěním, použijte naší diagnostickou aplikaci LANGMaster Doktor.
- Stáhněte si nejnovější verzi LANGMaster Doctora zkopírujte si ji někam na Váš pevný disk
- Spusťte LM doktora.
- Proveďte úvodní test konfigurace a nastaveni tj. klikněte na Test č. 2 pro spuštění na jednom počítači. Program možná nalezne nějaké problémy v konfiguraci a nastaveni a navrhne jejich automatickou (opraví počítač sám) nebo ruční opravu (opravíte Vy podle jeho instrukci).
- Pokud se tímto testem problém nevyřeší, přejděte na stránku Trasování Problému a klikněte nahoře na "Spustit trasování".
- Spusťte program a navoďte problém.
- Překlikněte do LM Doctora a zvolte "Poslat výsledek trasování e-mailem".
Poznámka: V e-mailu nezapomeňte problém také slovně popsat.