Spuštění a běh

1. Po spuštění produktu se objeví chybové hlášení Přístup odepřen?

Příčina: Problém je způsoben novou verzí Internet Exploreru. Je třeba si stáhnout a nainstalovat upgrade aplikace LANGMaster.

Řešení a postup:

  1. Upgrade si stáhněte na disk a potom spusťte.
  2. Po chvíli kopírování souborů, budete požádání o vložení instalačního CD.
  3. Vložte (pokud možno nejnovější) instalační CD (CD-ID:031 nebo 032), které od nás máte.
  4. Na výzvu o zadání produktového klíče, zadejte "UPDATE".

Poznámka: Vlastníte-li slovenskou verzi instalačního CD (CD-ID:040), stáhněte si slovenskou verzi upgrade.


2. Nainstalovaný produkt se vůbec se nespustí (pouze problikne) anebo se objeví okno Brána Vědění se otevírá, čekejte prosím?

Příčina: Konflikt se soubory v adresáři s dočasnými soubory aplikace Internet Explorer.

Řešení a postup:

  1. Spusťte si Internet Explorer.
  2. Zvolte v menu záložku "Nástroje" / "Možnosti Internetu" ("Tools" / "Internet Options").
  3. Na stránce "Obecné" ("General") je uprostřed část "Dočasné soubory Internetu" ("Temporary Internet files").
  4. Zvolte "Odstranit soubory…" ("Delete Files") a zaškrtněte políčko "Odstranit veškerý obsah offline". Potvrdte tlačítkem "OK".
  5. Dále zvolte "Odstranit Cookies". Potvrďte tlačítkem "OK".
  6. Vypněte Internet Explorer.
  7. Ověřte, zda je problém vyřešen.

3. V přihlašovacím dialogu není možno vytvořit nového uživatele.

Příčina: U nové verze BRÁNA VĚDĚNÍ se automaticky přihlašujete pod uživatelem, který se vytvoří na základě vašeho loginu do systému Windows.

Řešení: Pokud by produkt chtělo používat na jednom počítači více uživatelů, musí se každý přihlásit pod vlastním přihlašovacím jménem do Windows.

Pro úplnost uvádíme návody, jak založení nového učtu realizovat v systémech Windows 98, Windows 2000, Windows XP a ve Windows Vista.


4. Chyba skriptu

Řešení:

A. Vyčistit si dočasné soubory na internetu

  1. Spusťte si Internet Explorer.
  2. Zvolte v menu záložku "Nástroje" / "Možnosti Internetu" ("Tools" / "Internet Options").
  3. Na stránce "Obecné" ("General") je uprostřed část "Dočasné soubory Internetu" ("Temporary Internet files").
  4. Zvolte "Odstranit soubory…" ("Delete Files") a zaškrtněte políčko "Odstranit veškerý obsah offline". Potvrdte tlačítkem "OK".
  5. Dále zvolte "Odstranit Cookies". Potvrďte tlačítkem "OK".
  6. Vypněte Internet Explorer.
  7. Ověřte, zda je problém vyřešen.

B. ActiveX nastavení

  1. Spusťte si Internet Explorer.
  2. Zvolte Nástroje - Možnosti Internetu.
  3. Na stránce "Zabezpečení" dole, klikněte na "Vlastní úroveň".
  4. Podívejte se, které položky máte zakázané v části "Ovládací prvky ActiveX a moduly plugin" (potřebujete mít povoleno "Skriptování" a "Spouštění"), případně "Skriptování".

C. Instalace DirectX

Na CD nalezněte adresář DXPatch a spusťte z něj soubor DxPatch.exe (pro W98) nebo DXPAtch2000.exe (pro W2000, XP). Nainstaluje se Vám opravná dávka, pomoci které by se mohla chyba skriptu vyřešit.


5. Pokud se Vám v okně s instalovanými tituly zobrazí místo názvů kurzů červené křížky

Příčina: Pravděpodobně máte instalován operační systém Windows Vista, ten má totiž dvojí zabezpečení a je nutné jej "obejít".

Řešení a postup:

A. Klikněte pravým tlačítkem na ikonu "Brána Vědění" ve složce LANGMaster, zvolte "Vlastnosti" přejděte na záložku "Kompatibilta", v poli "Úroveň oprávnění" zaškrtněte možnost "Spustit tento program jako správce". Pokud tuto možnost máte zašedlou, tedy neaktivní, zkuste kliknout pravým tlačítkem na ikonu Brána Vědění a vyberte možnost "Spustit jako správce". 

Nyní by se Vám měli zobrazovat názvy kurzů v menu Instalované tituly.

B. Pokud se problém nepodařilo odstranit, zkuste ještě postupovat podle návodu v bodě 4 na těchto stánkách (viz výše). Pak zas opakujte postup dle bodu 5.


6. Pokud se Vám data automaticky neukládají

Příčina: aplikace se špatně uzavírá a zůstává viset ve spuštěných procesech (úlohách).

Řešení a postup:

A. Stáhněte si upgrade aplikace LANGMaster - CZ verze, popř. SK verze

Postupujte následovně:
  1. Upgrade si stáhněte na disk a potom spusťte.
  2. Po chvíli kopírování souborů, budete požádání o vložení instalačního CD.
  3. Vložte (pokud možno nejnovější) instalační CD (CD-ID:031 nebo CD-ID:032), které od nás máte.
  4. Na výzvu o zadání produktového klíče, zadejte UPDATE (protože máte produkt již nainstalován).
  5. Po nainstalování pomocí UPGRADE restartujte počítač.
  6. Zkuste ověřit, zda-li se Vám data již ukládájí.

B. Pokud se Vám nepovedlo odstranit problém pomocí bodu A., stáhněte si soubor ForceTerm.zip, který si rozbalte kamkoli na pevný disk a spusťte. Do registrů se Vám naimportuje úprava, která chybu odstraní. Popř. znovu aplikujte bod A.

Je-li pro Vás toto řešení problematické, můžete postupovat dle níže uvedeného návodu, avšak tento postup je třeba aplikovat při každém ukončení práce s tituly LANGMaster a nemusí být vždy funkční.

Vždy po skončení práce s aplikací:

  1. Spusťte LANGMastera Doktora
  2. Klikněte pravým tlačítkem myši na spodní šedivé liště, následně klikněte levým tlačítkem na "Vypnout BRÁNU VĚDĚNÍ". To by mělo zajistit korektní ukončení programu a uložení dat.

Poznámka: Pokud tam tuto volbu nevidíte, stáhněte si novou verzi LANGMastera Doktora.


7. Ve slovníku není slyšet zvuk.

Příčina a řešení:

  1. Ověřte, zda je součástí Vašeho produktu ozvučený studijní slovník (na samostatném CD). Pokud ne, vlastníte pouze kurz s glosářem, který není ozvučený. Tj. nejedná se o chybu.
  2. Pokud vlastníte ozvučený studijní slovník, vzpomeňte si, jakou jste zvolili instalaci. Pokud doporučenou, tak je potřeba, aby byl slovník při používání vložen v mechanice.

8. Ve cvičeních není slyšet zvuk.

Příčina a řešení:

  1. Nejprve ověřte, zda se nacházíte v ozvučeném cvičení (všechna cvičení nejsou ozvučena). Tj. zda instrukce ke cvičení začíná slovem Poslouchejte ... a zda jsou ve cvičení zvukové značky pro přehrávání zvuku.
  2. Pokud se zvuk opravdu nepřehrává, zřejmě máte špatně nastavenou prioritu pro ADPCM kodek.

Postup XP:

Zvolte Start -> Ovládací panely -> Zvuky a zvuková zařízení. V novém okně se přepněte na packu Hardware, vyberte "Zvukové kodeky", zvolte Vlastnosti, a v novém okně znovu Vlastnosti. Vyberte "Microsoft ADPCM audio CODEC" zvolte Vlastnosti a v novém panelu povolte používání tohoto kodeku a nastavte mu prioritu 1.

Postup Vista:

Postupujte podle návodu, který si můžete stáhnout ZDE.


9. Nefunguje nahrávání pomocí mikrofonu.

Nejprve ověřte, zda se Vám zvuk správně přehrává přímo ve Windows tj mimo naši aplikaci.
Zvolte "Start -> Programy -> Příslušenství -> Zábava -> Záznam zvuku" a zkuste si něco nahrát a přehrát.
Pokud to nebude fungovat zkuste si Nastavit sluchátka a mikrofon.


10. Nefungují správně cvičení , ve kterých je potřeba seřadit slova do správného pořadí, aby utvořila větu.

Příčina: Problém je způsoben novou verzí Internet Exploreru 8.0. Je třeba si stáhnout a nainstalovat upgrade aplikace LANGMaster.

Řešení a postup:

  1. Upgrade si stáhněte na disk a potom spusťte.
  2. Po chvíli kopírování souborů, budete požádání o vložení instalačního CD.
  3. Vložte (pokud možno nejnovější) instalační CD (CD-ID:031 nebo 032), které od nás máte.
  4. Na výzvu o zadání produktového klíče, zadejte "UPDATE".

Poznámka: Vlastníte-li slovenskou verzi instalačního CD (CD-ID:040), stáhněte si slovenskou verzi upgrade.


11. Nefunguje ViaVoice, všechny tři ViaVoice ikonky vlevo dole jsou pořád šedé.

Příčina 1: ViaVoice není součástí produktu, který vlastníte.
Řešení 1: Je třeba si zakoupit kompletní kurz včetně ViaVoice.
Příčina 2: ViaVoice není nainstalovaný. Na disku nemáte adresář C:\Program Files\ViaVoice.
Řešení 2: Je třeba si ViaVoice ručně nainstalovat.

  1. Dle jazykového kurzu, který máte nainstalovaný si stáhněte příslušnou jazykovou verzi ViaVoice:
  2. Stažený soubor si rozbalte do libovolného pracovního adresáře a spusťte v režimu kompatibility, tedy klikněte pravým tlačítkem na spouštěcí soubor setup.exe a vyberte Vlastnosti a záložku Kompatibilita. Zde v prvním rámečku zvolte režim kompatibility vždy o systém nižší, tedy na Vistách zvolte XP, na XP zvolte Win2000.
Příčina 3: ViaVoice není aktivní. Např. proto, že máte nainstalováno více jazykových kurzů.

Řešení 3: Je třeba provést základní nastavení systému ViaVoice:

Nastavení systému IBM ViaVoice naleznete v nabídce "Start -> Nastavení -> Ovládací panely -> IBM ViaVoice Options". Vyberte uživatele LANGMaster, zvolte jazykový model podle použitého jazyka a klepněte na tlačítko "Modifikovat". Popis tlačítka je v instalovaném jazyce. Potom postupujte podle pokynů průvodce alespoň do fáze nastavení mikrofonu. Pokud neprojdete celým nastavením jazykového modelu, přerušte průvodce, ale uložte změny.


12. Nefunguje IBM ViaVoice, alespoň jedna z ViaVoice ikonek vlevo dole je zelená (aktivní).

Příčina: Vše máte v pořádku nainstalované. Jen Vám to nerozumí.

Řešení:

  1. Nastavení citlivosti mikrofonu a prahu rozpoznávání se standardně doporučuje na poloviční hodnotu.
  2. Také by mohlo pomoci základní nastavení systému (aby si zvykl na Váš hlas).
    Nastavení systému IBM ViaVoice naleznete v nabídce "Start -> Nastavení -> Ovládací panely -> IBM ViaVoice Options". Vyberte uživatele LANGMaster, zvolte jazykový model podle použitého jazyka a klepněte na tlačítko "Modifikovat". Popis tlačítka je v instalovaném jazyce. Potom postupujte podle pokynů průvodce alespoň do fáze nastavení mikrofonu. Pokud neprojdete celým nastavením jazykového modelu, přerušte průvodce, ale uložte změny.
  3. Nakonec bych doporučovala vybrat si nějaké cvičení, kde je spousta slovíček a rozchodit to na funkci Say&See. Tj vyzkoušejte postupně 5-10 slovíček. Každé z nich říkejte s různou intonací, hlasitostí, resp. vzdáleností úst od mikrofonu a pokuste se vypozorovat jak mluvit aby Vám to lépe rozumělo.
    Pokud to nebude fungovat zkuste si Nastavit sluchátka a mikrofon.

13. Pokud máte jiný problém s během nebo spuštěním, použijte naší diagnostickou aplikaci LANGMaster Doktor.
  1. Stáhněte si nejnovější verzi LANGMaster Doctora zkopírujte si ji někam na Váš pevný disk
  2. Spusťte LM doktora.
  3. Proveďte úvodní test konfigurace a nastaveni tj. klikněte na Test č. 2 pro spuštění na jednom počítači. Program možná nalezne nějaké problémy v konfiguraci a nastaveni a navrhne jejich automatickou (opraví počítač sám) nebo ruční opravu (opravíte Vy podle jeho instrukci).
  4. Pokud se tímto testem problém nevyřeší, přejděte na stránku Trasování Problému a klikněte nahoře na "Spustit trasování".
  5. Spusťte program a navoďte problém.
  6. Překlikněte do LM Doctora a zvolte "Poslat výsledek trasování e-mailem".

Poznámka: V e-mailu nezapomeňte problém také slovně popsat.